جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

آغاز جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در مشهد با یک اثر اجتماعی از سیستان وبلوچستان

  • کد خبر: ۲۰۳۲۲۲
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
آغاز جشنواره  تئاتر منطقه‌ای کشور در مشهد با یک اثر اجتماعی از سیستان وبلوچستان
۷ نمایش در روز اول جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در مشهد روی صحنه می‌روند.

ناصر نداف | شهرآرانیوز بیست وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان وبلوچستان، کرمان، مازندران و گلستان از امروز در مشهد برگزار می‌شود. گروه‌های منتخب دو بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره‌های استانی در پنج روز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

روایت مردی کارتن خواب

نمایش صحنه‌ای «گنجشکک اشی مشی» از سیستان وبلوچستان اولین نمایش جشنواره منطقه‌ای تئاتر خاوران است که به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی مسعود نوری امروز ۱۰ دی ماه ساعت۱۱ در تماشاخانه بهار روی صحنه می‌رود. در این نمایش مهشید کیخا، سعید سارانی و فاطمه سالاری بازی می‌کنند. «گنجشکک اشی مشی» روایت مردی کارتن خواب است که لحظات پایانی عمرش با مرور خاطرات و رویارویی با درد و عذابی که به اطرافیان وارد کرده است، سپری می‌شود.

یک اثر جنگی

تماشاخانه استاد حسین نوری امروز ساعت ۱۵ میزبان اثری از شهر گرگان و استان گلستان است. نمایش «کیلومتر۹۴۴» به نویسندگی ابوالقاسم مهدوی و کارگردانی محمدرضا مولودی و با بازی محمدرضا مولودی، نجمه عبداللهی، مهرشاد مهرپویان و مهسا آقایی اجرا می‌شود. «کیلومتر۹۴۴» روایت پدر جانبازی است که در اولین روز‌های جنگ، آخرین روز‌های سربازی را می‌گذرانده و مادری که در آغازین روز‌های جنگ در یک دست اسلحه و در دست دیگرش سرم و آمپول داشته است.

نمایشی آیینی از سیستان وبلوچستان

نمایش «مچ مدک آبدمان» سومین اثر روز اول جشنواره منطقه‌ای تئاتر خاوران است که به نویسندگی نصیراحمد ملازهی و کارگردانی صادق سهرابی از سیستان وبلوچستان، ۱۰ دی ماه ساعت ۱۷ در سالن تئاتر اردیبهشت اجرا می‌شود. در این نمایش پرهام روئین، نصیراحمد ملازهی، سعید رضایی کیا، آرمین ریگی، هادی گلی پور، محمدمهدی نهتانی، پیام رحیمی، حسین حیدریان، زهرا رئیسی السادات، حنیفه احمدی، آیدا داوودی و هلن سرگزی بازی می‌کنند.

کرمانی‌ها با اثری اجتماعی

«کلاه شما قاضی» اثر محسن میرزایی از کرمان است که به عنوان آخرین نمایش روز اول، ۱۰ دی ماه ساعت ۱۹ در سالن بهار مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. محسن میرزایی، عدنان محمدی پور، وحید یارعلی، محمدعلی فرخی، حداد حسینخانی و سیدمحمدحسین میرزادی در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند. خالق اثر در این نمایش شما را به درون زندان می‌برد، جایی که شاید مخاطب تئاتر تصور زیادی از آن نداشته باشد؛ در نتیجه این نمایش شما را با قصه‌های درون زندان آشنا می‌کند. این نمایش شما را می‌خنداند، اما ممکن است دقیقه‌ای بعد اشکتان را هم دربیاورد.

«چرمت شاه» اولین اثر خیابانی جشنواره

نمایش «چرمت شاه» از سیستان وبلوچستان آغازگر بخش خیابانی جشنواره تئاتر خاوران است که امروز ساعت۱۲ مقابل مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. در این نمایش که به نویسندگی و کارگردانی ارسلان محبی است، بازیگرانی مانند سحر کیخائی جوان، محمدعارف دریوش ناروئی، محمد جهان تیغ و ابوالفضل خاک رنگین به هنرنمایی می‌پردازند. نمایش کمدی «چرمیت شاه» روایت زندگی فردی است که با رؤیای پادشاه شدن و گستردن عدالت ماجرا‌هایی را رقم می‌زند. در این ماجرا‌ها نقد‌های سیاسی و اجتماعی زیادی بیان می‌شود.

گرگانی‌ها با «دخترک و مجسمه»

نمایش خیابانی «دخترک و مجسمه» به نویسندگی مهدی صالح یار و کارگردانی حسن رجب پور از گرگان، امروز ساعت۱۸ مقابل مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. در این نمایش حسن رجب پور و فاطمه باذوق بازی می‌کنند. این نمایش داستان دخترکی است که بعد از اینکه می‌فهمد مجسمه‌ای در پارک کنار خانه شان رونمایی می‌شود، با خیال اینکه این مجسمه همان پدربزرگش است، به سراغش می‌رود. او نقاشی‌های مادرش را هم بدون اجازه برمی دارد تا از مجسمه پارک اثرانگشتش را بگیرد. سرانجام با تلاش فراوان موفق می‌شود اثرانگشت بگیرد و لبخند روی لبان مجسمه بیاورد؛ چون پدربزرگش قبل از مفقودالاثرشدن و قبل از اینکه هربار به جبهه برود، روی نقاشی‌های مادرش اثرانگشت می‌زد.

نقدی اجتماعی با اثری از سیستان وبلوچستان

آخرین اجرای نمایش‌های روز نخست جشنواره تئاتر منطقه‌ای به اجرای نمایش خیابانی «یک سطل آرزو» به نویسندگی محمود آزاد و کارگردانی سعید رضایی کیا اختصاص دارد که امروز ساعت۲۰ مقابل مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. میرامید اکبری، سیده شیوا شهدایی و علیرضا محمدنژاد از بازیگران نمایش «یک سطل آرزو» هستند. این نمایش به داستان مملی و زری، زوجی زباله گرد، می‌پردازد که در سطل آشغالی باهم زندگی می‌کنند. نماینده آقای مسئول می‌آید که از این زوج تقدیر و تشکر کند، اما مملی و زری فکر می‌کنند که او آمده است سطل را از آن‌ها بگیرد و بین آن‌ها درگیری به وجود می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->